söndag, januari 24

My Kingdom

jag kör hem
nästan kolsvart och stilla

ser ett rådjur
helt ofrivilligt så kör jag mot det.

inte för att jag ska köra ditåt.
skulle faktiskt svängt av
utan att jag kände mig nyfiken.

och undrade vad den gjorde där
jag tror han också undrade
varför jag kom och störde honom
och varför jag kom där.

funderar på hur livet skulle vara.

om rådjuren styrde
eller om vi bodde i skogen

kör vidare
funderar på saker

ser ett till rådjur
nästan hemma.

är det inte så att vi har bytt
vi bor i skogen
och rådjuren vid husen

jag åker vidare.
och tänker på människorna
i skogen. och rådjuren vid husen

vem kom först

3 kommentarer:

  1. fantastiskt spännande och bra inlägg!

    SvaraRadera
  2. Läste en gång en bok som heter Resan till houynhnhmernas land(stavning?). Jonathan Swift har skrivit den och det handlar om ett land där det är tvärtom. Rätt intressant faktiskt!

    // Henrik Jansson

    SvaraRadera