fredag, januari 8

My Change

har börjat. tro det eller ej. märka vuxentecken.
de smyger sig på. när jag minst anar det.

tex.
pratradio. jo.
jag sitter gärna och lyssnar. funderar. när dom pratar på tex. p4
visst. mix megapol när per lernström är i studion är oslagbart.
tänker tillbaka när jag var liten. när man åkte bil med morfar.
inte nog för att det gick sakta.
även han lyssnade då på .tråkig. pratradio.
och jag kör ganska sakta.

jag börjar gå upp tidigt. senast kl 9. fast jag är ledig.

stod i parkeringshuset.
hade stoppat i för lite pengar.
och tryckt ut en biljett. då det kommer en äldre dam bakom mig.
"-hejsan,hur länge ska du stå, jag har nämligen för kort tid, du kan få min om du vill" sa jag.

hon blev glad. tackade och gick iväg.
michael stod förvånat.
"-snacka om vuxenpoäng, sådär hade jag aldrig gjort"

föredrar också nästan ingen bas när jag lyssnar på musik.
gå tillbaka ett år. och det är tvärtom.
visst. det går ju an ibland när man är på humör.

frågan är bara. när detta hände.


är jag vuxen?
vill jag bli vuxen?

motorbåt

6 kommentarer:

  1. Nja halvvuxen.
    Vuxen vill ingen bli, forever young!

    Tycker du e lite "stekig" också. Puss

    SvaraRadera
  2. sv. vissst är hon duktig oliven ;)

    SvaraRadera
  3. Det här kan vara århundradets bästa blogginlägg!

    SvaraRadera
  4. tack så mycket då anonym, kul att du gillar det!

    SvaraRadera
  5. Påminner mig oom när min syster sa att hon trodde att hon började bli "stor" eftersom hon kunde tänka sig ha kjol någon gång och att hon använde hon näsduk när hon snöt sig! Efter alla mina år, minst dubbelt så många som dina,kan jag säga vuxen, vad är det - jag tror aldrig man blir det! Man blir mera erfaren - men man kommer alltid att vara barn och ung antingen man vill eller ej, dvs man gör saker som kanske inte är så vuxna hur gammal man än blir!
    Skrabban

    SvaraRadera