fredag, februari 12

My Drive-By

vi tittar på varandra en stund.
jag börjar varva med bilen
för att hålla värmen.

haren börjar bli osäker.
jag tar upp min telefon.

haren blir livrädd.
haren börjar springa

jag börjar köra efter försiktigt.

haren märker det.
haren börjar springa snabbare.

jag tänker.
'nej den ska inte tro att jag jagar den.'
så jag började köra efter.
bara för att säga att jag
faktiskt inte jagar den.

då börjar den springa utibarahelvete.
så jag kör ju efter som utibarahelvete.

upptäcker att den börjar leta en flyktväg.
försöker ta en bild.
det går sådär.

väl möt
bra spelat haren.
vi syns igen,
var så säker.

3 kommentarer:

  1. hahaha, kan inte jag få följa med någon gång på dina harjakter?

    SvaraRadera
  2. det är ingen harjakt!!!!!!!

    /J

    SvaraRadera
  3. oh förlåt, tyckte de va väldigt likt en harjakt... ^^

    SvaraRadera