fredag, november 26

My PhD

just det. i från usa-äventyret.
när jag drev omkring mellan gaterna i münchen
så kände igen en för mig mycket bekant röst.

kollade upp.
där stod han i egen hög person.
kjell a. nordström.



killen är ju en av de säkraste jag vet.
delvis så är han jävligt intressant.

och bara tanken av att han chartrade
ett eget british airways plan gör mig knäsvag.

jag citerar hans ord. inte mina.

"Jag kom i god tid till incheckningen, men flickan vid disken var ny och tvingades hela tiden ta hjälp. Tiden gick och jag frågade om jag skulle hinna. Inga problem, svarade hon. Efter ett tag frågade jag igen. Planet skulle gå om 20 minuter, men hon sade på nytt att det är lugnt. När jag kom till gaten sade man: Stig åt sidan. Du reser stand by. Jag sade att jag betalat för business class. Ja, men ni är sen. Till slut erbjöds jag en stol längst bak - utan frukost! Jag vill inte sitta längst bak utan frukost - jag har betalat fullt pris, sade jag mycket lugnt. Det fungerar inte så, sade hon irriterat. Jag stod på mig och hon blev arg. Till sist hämtade hon sin chef, som sade att planet var överbokat. Och hur skulle det vara mitt problem? frågade jag och fick då höra att jag är besvärlig. Ja, jag är besvärlig, för jag har betalat 10 000 kronor och får inte den frukost jag har betalat för. Då blev hon riktigt arg: Ni är ju helt oresonlig. Ni får inte åka med. Då frågade jag om man var tvungen att vara gullig för att få flyga med British Airways."

Vad hände? "Hon svarade inte och jag ställde frågan igen. Då rev hon sönder mitt boardingcard framför ögonen på mig och tryckte ut en oanvänd biljett. Jag chartrade då ett sexsitsigt plan från Andersen Jet - tur och retur till London för cirka 120 000 kronor inklusive moms. Nu har jag sänt räkningen till Brittish Airways.

Vad beror sådant på?
Många bolag är som bortskämda barn, de är arroganta därför att de har levt så länge i något som liknar monopol, där kunden ofta bara haft två val. I Funky samhället är kunden inte bara kung - kunden är Saddam Hussein gånger tio! Bolagen måste förstå det, annars blir de utslagna."

galet säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar