torsdag, april 12

My Green Light

en morgon.
då min plånbok var borta.
dödensdöd.
skitsvårt att åka kollektivt. till jobbet.
utan giltligtkort.

leta leta. vända vända.
skramla ihop lägenhetens sista staplade ören.

upplägg för att kunna bli den värsta dagen i mitt liv.
fick åka bussen som gick 30 minuter senare.

någonstans.
vid lunch vände det.
möte med chefen.
lycka.

leverans av mina skjortor. från j crew.
det går bra. nu. flow.

mot gymmet. första gången.
på 10 dagar.
längtat.

allt gick min väg.
vikterna var lättare än vanligt.
och. om dom inte skulle va det.
så var min nyfunne vän.
beredd att gripa in.

en såndär. klickade direkt.
rum ledigt i hans kollektiv.
kollade i lägenheten.
trevligt.
ska nog flytta dit.
det flyter på.


till och med alla rödljus.
blev gröna.
påväg. hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar